Вітаю Вас Гість!
П`ятниця, 03.29.2024, 8:59 AM
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS

Меню сайту

Цінуй свій час

Наше опитування

Події в Криму
Всього відповідей: 78

Міні-чат

Щоб додати необхідна авторизація

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Форма входу

Пошук

Календар

«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Друзі сайту

  • Національна бібліотека
  • ЗапоВики
  • Банери



    Архів записів

    МО

    Забезпечено системне вивчення й аналіз навчальних планів, програм, підручників, посібників, інструктивних матеріалів, методичних рекомендацій щодо змісту, форм і методів проведення уроку. На засіданнях шкільного методичного об'єднання вчителів іноземної мови, історії та правознавства у  2012 – 2013 рр. розглядалися нормативно – правові документи щодо організації навчально – виховного процесу в закладах освіти, актуальні проблеми методики викладання шкільних дисциплін, інформація стосовно проведення навчальних, позакласних занять, велися огляд та обговорення педагогічної літератури, книг, періодичних видань тощо. Наприклад, на засіданні ШМО у вересні 2012р. розглянуто Державний стандарт початкової загальної освіти прийнятий Постановою Кабінету Міністрів від 20 квітня 2011 року №462, розроблений відповідно до мети початкової школи з урахуванням пізнавальних можливостей і потреб учнів початкових класів, визначає зміст початкової загальної освіти. Метою вивчення іноземної мови є формування в учнів комунікативної компетентності з урахуванням комунікативних умінь, сформованих на основі мовних знань і навичок, оволодіння уміннями та навичками спілкуватися в усній і письмовій формі з урахуванням мотивів, цілей та соціальних норм мовленнєвої поведінки у типових сферах і ситуаціях. На основі цього Державного стандарту запропоновані навчальні плани, навчальні програми та відповідних   підручників.  На засіданні ШМО у травні 2013 р. розглянуто Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти. Відповідно до статті 31 Закону України "Про загальну середню освіту”  затверджений постановою КМУ від 23 листопада 2011 р. №1392 про Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти. Державний стандарт впроваджується в частині базової загальної середньої освіти з 1 вересня 2013 р. Метою навчання історії в загальноосвітній школі є формування в учнів ідентичності та почуття власної гідності у результаті осмислення соціального та морального досвіду минулих поколінь, розуміння історії і культури України в контексті історичного процесу.

     

    Обговорення проблемних тем, обраних членами НМК, у розрізі проблемної теми школи. Обговорювались критерії оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти (наказ МОНУ №329 від 13.04.2011 р.). Використання підручників та допоміжної літератури в навчальному процесі відповідно до переліку вказаному в листі МОН №4338.02/02-671 та наказу №882 від 02.08.12 р. «Про використання підручників та допоміжної літератури в школі». З переліком підручників та допоміжної літератури було ознайомлено вчителів ШМО згідно даного наказу .

    Під час планування методичної роботи ШМО передбачені традиційні і нетрадиційні форми та методи роботи з педагогами. Всі види методичної роботи спрямовано на висвітлення інтересів учителів, професійних навичок, педагогічних надбань, показують єдність знань, методичних умінь, особистих рис, мовної культури, педагогічної техніки, такту. У своїй роботі вчителі МО впроваджують інноваційні технології, поєднують групові та індивідуальні форми роботи. Удосконалення професійної майстерності вчителя є одночасно й серйозним поштовхом до самоосвіти, умовою його успішної, творчої праці. Учителі іноземної мови, історії та правознавства Бондажевський П.М., Сущенко В.М., Коропець І. провели у І семестрі 2012 – 2013 рр. відкриті уроки для колег школи при підготовці до педагогічної ради з теми «Вплив професійної майстерності вчителя на розвиток мотивації до навчальної діяльності учнів як результат навчально-виховного процесу».  Було проведено загальношкільні навчально-виховні заходи для учнів середньої та старшої ланки: «Біль Афганістану» та «Україна космічна держава» учитель Бондажевський П. М.

     Відповідно наказу № 256 від 03.09.2012 «Про організацію методичної роботи в школі у 2012-2013 н. р.» заплановано та проведено діагностичну роботу з педагогами ШМО щодо їх утруднень в роботі. На засіданні ШМО затверджено діагностичну карту самоаналізу утруднень при організації методичної діяльності та анкету молодого спеціаліста. Протокол ШМО №4 від 04.01.13. Проаналізовано результати анкетувань колег для організації планування методичної роботи на наступний навчальний рік.

    Вчителям, які працюють з учнями класів корекції, надавалась методича допомога спеціалістами НМЦ з формування емоційно-вольової сфери дітей.

    У період між засіданнями обговорювалися, вивчалися й впроваджувалися в практику досягнення педагогічної науки, перспективного педагогічного досвіду, проводилися методичні тижні. Наприклад, учитель Бондажевський П.М., працюючи над проблемною темою «Мотивація учнів до пізнавальної діяльності через основні способи фіксації навчального матеріалу на уроках історії та правознавства», опирався на педагогічний досвід доктора педагогічних наук , професора О. Пометун, кандидата педагогічних наук Л. Пироженко щоб зробити урок цікавим, пізнавальним, таким, що може розкрити творчий потенціал особистості, дати змогу постійно підтримувати високий тонуc дитячої уваги, навчить приймати самостійні рішення саме інтерактивні технології та ігрові завдання.

    Учитель Сущенко В.М. приймала участь у тижні професійної майстерності, знайомилась з впровадженням нових педагогічних знахідок , з кращими зразками педагогічного досвіду А. Маслоу, В. Сухомлинського, О Пометун, Г. Фреймана, В. Шаталова , Ш. Амонашвілі, К Баханова .

     Педагоги ШМО проводять постійну роботу з поповнення кабінетів методичною літературою, дидактичними матеріалами для проведення навчально-виховного процесу.

    Створено умови для активної участі педагогів МО у професійних конкурсах різних рівнів і типів. Про підсумки участі в міських інтелектуальних конкурсах з іноземної мови, історії та правознавства розглянуто на засіданні МО згідно плану у січні 2013 р. Учителі іноземної мови, історії та правознавства залучали учнів школи у 2012-2013 навчальному році до участі у предметних олімпіадах, Всеукраїнських інтелектуальних конкурсах. У ІІ міському етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з ІРК ІІІ місце посів учень 11 кл. Шуриберко К. (учитель Сущенко В.М.). У міському етапі захисту робіт членів МАН І місце посів учень 10-А кл. Копилов М. з темою «Право на освіту дітей з особливими потребами» (учитель Бондажевський П.М.) та ІІ місце посів у міському конкурсі знавців права Шуриберко К. (11 кл.) з темою «Місцеве самоуправління» (учитель Бондажевський П.М.). У конкурсі «Космічні фантазії» ІІІ місце посів учень 10-Б класу Колесник К. з темою «Траектокія Кондратюка» (учитель Бондажевський П.М.). Переможцем міського етапу правознавчого конкурсу «Право в моєму житті» став Шуриберко К. (11 кл.) ІІІ місце, (учитель Бондажевський П.М.). Його робота відзначена обласним управлінням юстиції. А учня запрошено для нагородження до Запорізької обласної ради.

    Одним із провідних завдань науково-методичної діяльності школи стає забезпечення необхідних умов для творчої діяльності молодих педагогів, надання їм допомоги у проходженні ступенів становлення й розвитку системи своєї роботи. Мета: допомогти становленню особистості здатної орієнтуватися в розмаїтті протиріч сучасного світу визначати свій шлях саморозвитку, самонавчання й самовизначення в професійній кар’єрі, навчити самостійно розв’язувати шкільні проблеми, приймати правильні рішення. Тому налагоджено роботу з молодими спеціалістами (наставництво). За молодими спеціалісами Сухар Г.(Мітюн Д.В.) та Гринцовою Н. О. закріплено наставників Бондажевського П.М. та Сущенко В.М., які надавали  методичну допомогу молодим спеціалістам в плануванні навчально-виховного процесу, практичні рекомендації наставників щодо вдосконалення методики викладання предметів, взаємовідвідування уроків наставників та молодих спеціалістів. В наданні методичної допомоги молодим спеціалістам в плануванні та проведенні педагогічних читань, круглих столів, конкурсів знавців історії і культури Великої Британії, вікторин, театралізованих дійств. Залучення молодих спеціалістів до участі у декаді педагогічної майстерності вчителів ШМО та передбачено творчі звіти молодих спеціалістів.

     Педагоги ШМО використовують в навчально-виховному процесі інформаційні технології, ЕППЗ тощо. Так учитель історії Сущенко В.М. опановувала і впроваджує сучасні технології навчання, використовує на уроках історії ЕППЗ у 9-А класі, застосує мультимедійні презентації у 10-Б та 11-му класів. Учителем створено банк власних презентацій для проведення уроків з історії так і для виховної роботи. Вона застосовує їх на уроках та виховних годинах, але нажаль мало можливостей для їх ефективного використання бо відсутній комп’ютерний клас, в якому можна проводити уроки з використанням ЕППЗ. Учитель англійської мови Коропець І.В. провела відкритий урок для колег з використанням ЕППЗ у 7-А класі по темі: «Здорове харчування. Їжа»(21.11.12). Нині існує велика кількість мультимедійних засобів ЕППЗ, але вони не завжди адаптовані до використання на уроках, не завжди відповідають сучасним вимогам до навчання. Тому для проведення уроків з використанням ІКТ учителі використовують фрагменти програми MS Power Point призначеної для створення і демонстрації презентацій, мультимедійних проектів у вигляді набору слайдів. В створенні презентацій беруть активну участь учні.

    Приклади: «Герої Крут»,  «Є права кожного із нас» автор учень 10-А класу Копилов М.; «Конституція - Основний Закон держави» автор учень 11 класу Шуриберко К. Учителем Бондажевським П. М. створені презентації для уроків з правознавства у 9 класі: «Конституційні права і свободи людини і громадянина», «Що означає бути громадянином держави», з історії України у 8 класі: «Початок національно-визвольної війни під проводом Б. Хмельницького», з історії України у 7 класі: «Борьба с монгольским нашествием», для роботи МАН «Право на освіту дітей з особливими потребами», для відкритого засідання (семінару) ШМО вчителів історії та іноземної мови у жовтні 2012 р. «Інклюзивна освіта–найпотужніший інноваційний рух в освіті ХХІ століття», для педагогічної ради у листопаді 2012 р. «Результативність-це що? Високий бал, міцні знання чи зацікавленість предметом. Компетентності педагога, що забезпечують ефективність навчального процесу». До речі презентація : «Борьба с монгольским нашествием» перемогла в обласному конкурсі «На крутих поворотах історії» серед учительських презентацій і відзначена І місцем в області в серпні 2012 р.

     Педагогічні досягнення вчителів методичного об'єднання висвітлюються через засоби інформації на сайті школи та індивідуальних сайтах вчителів. Створено сайти вчителями, які атестуються в поточному навчальному році (Бондажевського П.М.,  Коропець І.А.)

    Кабінетом інформатики було надано дієву допомогу учителям, які атестувались в поточному навчальному році, Бондажевському П.М. та Коропець І. В. методичної та практичної допомоги по створенню електронних портфоліо.

    До повноцінної роботи в методичному об’єднанні на рівні школи залучалися всі педагоги ШМО. Це питання відслідковується через активну участь педагогів в роботі педагогічних рад, семінарах та інших методичних заходах. Наприклад вчитель англійської мови Коропець І.В. у 2012 – 2013 навчальному році підготувала:

    ·        Круглий стіл за темою «Форми і методи роботи з обдарованими дітьми»

    ·        Доповідь «Застосування комп’ютерної техніки на уроках англійської мови»

    ·        Виступ «Інклюзивна освіта в Україні. Порядок організації інклюзивного навчання»

    Проводилась активна робота вчителями, які претендують на присвоєння та підтвердження педагогічних звань щодо накопичення, узагальнення та поширення власного досвіду. Впроваджено у практику інтерактивні форми роботи, творчі звіти педагогів, що атестуються перед колегами. Так на засіданні ШМО 13 лютого 2013 року заслухано творчі звіти учителів Коропець Ірини Віталіївни та Бондажевського Петра Михайловича.

    У своїй роботі вчителі МО впроваджують інноваційні технології, поєднують групові та індивідуальні форми роботи. Удосконалення професійної майстерності вчителя є одночасно й серйозним поштовхом до самоосвіти, умовою його успішної, творчої праці.

    Учителі іноземної мови, історії та правознавства Бондажевський П.М., Сущенко В.М., Коропець І. провели у 2012 – 2013 н. р. відкриті уроки для колег школи при підготовці до педагогічної ради з теми «Вплив професійної майстерності вчителя на розвиток мотивації до навчальної діяльності учнів як результат навчально-виховного процесу».

     Проаналізувавши діагностичні карти самоаналізу утруднень учителів ШМО планується в наступному навчальному році на рівні ШМО розглянути питання сучасної педагогічної технології «Критичне мислення» та ґрунтовно ознайомитись з впровадженням Державного стандарту освіти з п’ятих класів.

    На рівні школи, в наступному навчальному році, мають бути опрацьовані питання: Готовність школи до впровадження державного стандарту в 5 класах.

    Методичні консультації: Самоосвітня діяльність вчителя. Професійне зростання педагога в міжатестаційний період.

     Методичні та психологічні семінари: Психолого-педагогічний вернісаж «Педагог XXI століття». Успішне партнерство між школою та сім’єю. Профілактика протиправної поведінки неповнолітніх.

    Тренінги- Опрацювання нормативних документів у системі загальної середньої освіти. Творча особистість: як виховати її на уроці. Сучасний предметний кабінет – складова позитивного іміджу вчителя.

     Питання педагогічної ради: Розвиток професійних якостей вчителя через застосування сучасних педагогічних технологій. Педагогічна рефлексія як основа вдосконалення майстерності вчителя. Мотивація пізнавальної діяльності через підвищення ефективності уроку. Траєкторія професійного зростання вчителя.  Як підвищити ефективність впливу вчителя на учнів.

    В роботі вчителів МО потребують удосконалення:

    ·        більш активно впроваджувати в роботу елементи передового педагогічного досвіду;

    ·        застосування інформаційних технологій у навчанні.

    Окремі педагоги ШМО не проявляють організованості в приведенні звітної документації не своєчасно здають аналітичні дані про проведену роботу. Над активізацією цього напрямку роботи будемо працювати у 2013-14 навчальному році.

    Шкільне методичне об'днання