Вітаю Вас Гість!
Вівторок, 11.26.2024, 1:37 AM
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS

Меню сайту

Цінуй свій час

Наше опитування

Події в Криму
Всього відповідей: 78

Міні-чат

Щоб додати необхідна авторизація

Статистика


Онлайн всього: 6
Гостей: 6
Користувачів: 0

Форма входу

Пошук

Календар

«  Листопад 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Друзі сайту

  • Національна бібліотека
  • ЗапоВики
  • Банери



    Архів записів

    Карти, картосхеми, контурні карти

    Карти, картосхеми, контурні карти

              Історичні події вивчаються при допомозі історичних карт, планів місцевості, картосхем, контурних карт. Історичні карти не дають конкретизованого наочного уявлення про події, а лише відтворюють просторові часові структури використовуючи абстрактну мову символів.

          На першому уроці із застосуванням карти я показую умовні знаки на карті і роз`яснюю їхнє значення. Картографічні знання знаходяться у тісній єдності із знаннями історичними. Тому вміння користуватися історичною картою є не самоціллю, а засобом для більш усвідомленого сприйняття подій і явищ історії.

             При використанні нової для учнів історичної карти в ході бесіди намагаюсь домогтись щоб вони усвідомили: яку частину земної поверхні вона охоплює; який хронологічний період історії на ній відображено; якою була залежність життя людей від кліматичних умов.  Наприклад для вивчення теми «Монгольська навала» у 7 класі використовую карту «Перший похід на Русь»


     

     

          Розвитку просторових уявлень учнів сприяє одночасне розташування карти і учбової картини. Картина ніби розкриває умовні позначення карти, створює уявлення про реальну місцевість і простір. Так, розповідаючи про завоювання монголів я поєдную показ по карті з описом місцевості і демонстрацією картини

    Наприклад, вивчаючи питання Битва на Калці, розглядаємо картину сучасної р. Калки і картосхему битви.

     


     

    Поразка русичів.


     

     

    Оборона Переяслава і Чернігова.


     

    Оборона Києва.


    У результаті роботи з історичною картою учні  набувають  знання і вміння:

           визначати послідовність і час, відображених на карті подій;

           правильно читати і описувати словами відображену на карті дійсність;

           передавати зміст карти географічними засобами;

           співставляти позначені на карті явища;

           порівнювати розміри територій;

           застосовувати карту при аналізі причин і наслідків подій;

           аналізувати соціально-економічний і політичний розвиток народів світу;

           співставляти і систематизувати дані кількох історичних карт.

     

             Картосхеми допомагають розкрити внутрішні зв`язки подій і явищ, що вивчаються. Це карти, які допомагають відтворити схематично яку-небудь подію або явище.

            Контурні карти дають можливість засвоїти і закріпити знання, виробити нові уміння і навики роботи з історичною картою. Контурні карти я застосовую для закріплення нового матеріалу на уроці: для опрацювання вивченого на попередніх уроках; для контролю знань у вигляді виконання на карті спеціальних завдань. Починаючи знайомство з контурною картою я насамперед  звертаю увагу учнів на хронологічні рамки періоду, який вона відображає. Навчання проводжу у кілька прийомів. Спочатку учні заповнюють контурні карти при допомозі учнівських атласів, тоді настінної карти, і, нарешті, по пам`яті. Починаю вчити учнів роботі з контурними картами  з найпростіших завдань по заповненню карт: обвести кордони держав, написати їхню назву, вказати дати основних фактів. Потім учні співставляють свій атлас і контурну карту, вчаться впізнавати обриси ділянок суші і морів.

       Повернутися