Вітаю Вас Гість!
Понеділок, 05.06.2024, 11:22 AM
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS

Меню сайту

Цінуй свій час

Наше опитування

Події в Криму
Всього відповідей: 78

Міні-чат

Щоб додати необхідна авторизація

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Форма входу

Пошук

Календар

«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Друзі сайту

  • Національна бібліотека
  • ЗапоВики
  • Банери



    Архів записів

    Проблемні завдання

    Проблемні завдання

    У роботі з історичними матеріалами поштовхом до включення мислення, активної розумової праці я використовую різноманітні проблемні завдання, які передбачають самостійний пошук їх суті. Для прикладу можна привести такі види праці:

    1.                  Виписати з параграфу підручника нові всі терміни, пояснити деякі з них при допомозі вже відомих.

    2.                  Підібрати до історичного терміна одно корінні та спорідненні слова, пояснити їх значення (напр.., феод – феодальний лад).

    3.                  Пояснити історичне походження слів та висловів (напр.., одержати ярлик, тьма-тьмуща).

    4.                  Розмежувати схожі за звучанням терміни (напр.., з’ясувати випадки вживання термінів возз’єднання, об’єднання приєднання з наведених історичних прикладів).

    5.                  Підбирати до загальновживаних термінів іноземного походження з рідної мови (напр.., до реставрація, абсолютизм, контрибуція, анексія та ін.).

    6.                  Простежити зміни значення терміна в часі (напр.., громадянин, колонія).

    7.                  Чому на розвиток права впливає об’єктивний фактор, а на розвиток законодавства суб’єктивний?

    Пошук оригінального аргументованого пояснення прислів’їв, приказок, афоризмів не стільки рівень їх сприймання і запам’ятовування, а й сприяє швидкому їх усвідомлення й включення нового матеріалу в систему історичних знань. На досягнення цієї мети спрямовані завдання на зв'язок: пояснити походження і зміст прислів’їв, приказок та афоризмів, як зустрічаються в житті підручника (напр.., «Ось тобі, бабусю, і Юріїв день», гордіїв вузол, яблуко розбрату); встановити зв'язок конкретно – історичного змісту вислову із сучасним його значенням (напр.., лаконічна мова, Прометеїв вогонь, зі щитом, чи на щиті); пояснити історичний зміст епітетів (напр.., криваві закони, непереможна армада, гнилі містечка, страшний сліпець, залізний канцлер).

    Виконуючи подібні завдання, учні отримують знання, відомі історичній науці, але для них нові є творчими знахідками. Процес навчання за таких умов мотивує учнів до дій стає захоплюючим, посилює в діях почуття самоповаги, віру в необмеженість інших пізнавальних можливостей.

    Повернутися