Словники
Ще не одним традиційним способом фіксації навчального матеріалу є так звані словникові запаси, які я використовують при введені нового історичного поняття. Щоб виділити, їх записують ручкою іншого кольору, обводять рамкою, виносять на поля тощо. Словникова робота на уроках історії, на перший погляд, передбачає використання переважно репродуктивних методів навчання: пояснювально – ілюстративний, вклад готових знань учителям – усвідомлення запам’ятовування й відтворення їх учнями. Але в цьому випадку засвоєння історичної термінології не сприяє новому розкриттю пізнавальних можливостей школярів. Організація ж продуктивної праці базується на стимулюванні думки учня, його вміння порівнювати, виділяти подібне і відмінне, робити висновки й узагальнення, встановлювати причинно – наслідкові зв’язки.