Структурно-логічні схеми
Порівняно новим способом фіксації навчального матеріалу стали структурно – логічні схеми. Як правило, схема складається під час викладу матеріалу і на очах учнів «виростає» в одне ціле з взаємозв`язками, причинами та наслідками.
«Схема починається із запису фактів, що складають взаємну ситуацію, і далі подається наочне розв`язання порушених проблем. Проблеми виписуються, ставляться знаки питання і фіксується абревіатурою шлях Ії розв`язання. Далі виписуються ключові слова, дати, імена, важливі висновки…» - так описує свою роботу з учнями при складанні схеми учитель – новатор з Луганська Ф. Горелик.
Як правило, структурно – логічні схеми я використовую для того, щоб наочно показати учням взаємозв`язок між подіями, їх причинами та наслідками, етапність, вплив різноманітних чинників на хід подій тощо.