Вітаю Вас Гість!
П`ятниця, 11.29.2024, 1:54 PM
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS

Меню сайту

Категорії розділу

Цінуй свій час

Наше опитування

Події в Криму
Всього відповідей: 78

Міні-чат

Щоб додати необхідна авторизація

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Форма входу

Пошук

Друзі сайту

  • Національна бібліотека
  • ЗапоВики
  • Банери



    Каталог статей

    Головна » Статті » Аналіз роботи ШМО

    Аналіз роботи ШМО за 2013-14 р.

    Аналіз

    роботи шкільного методичного об’єднання вчителів  історії,  правознавства та іноземної мови по виконанню плану ШМО за                  2013-2014 н. р.

    Робота шкільного методичного об'єднання вчителів  історії, правознавства та іноземної мови була спрямована на подальше вдосконалення педагогічної і методичної майстерності вчителів, зростання їхнього науково-теоретичного рівня, на реалізацію проблемної теми методичного об’єднання: «Мотивація життєтворчих компетенцій особистості в розвивальному педагогічному просторі школи ».

    У 2013-2014  н. р. перед МО вчителів вчителів  історії, правознавства та іноземної ставилось завдання:

    • підвищення мотивації до рівня знань, умінь і навичок учнів та здобуття ними навчальних і життєвих компетенцій;
    • підвищення ефективності навчально-виховного процесу на основі використання інноваційної технології навчання та здійснення особистісно-орієнтованого підходу у навчально-виховному процесі;
    • науково-методичне забезпечення по реалізації проблемної теми «Мотивація життєтворчих компетенцій особистості в розвивальному педагогічному просторі школи » ;
    • науково-методичне забезпечення по реалізації концептів самостійної навчальної роботи учнів;
    • спрямувати роботу МО на забезпечення високого рівня викладання інозкмної мови, історії та правознавства, формування у учнів практичних умінь і навичок, вдосконалення їхньої мотиваційної сфери та пізнавального інтересу;

    Основними напрямами роботи МО вчителів іноземної мови, історії та правознавства є:

    • Вивчення і аналіз навчальних програм, підручників, інструкцій та рекомендацій МОН України, районного методичного кабінету.
    • Діагностування педагогів з питань навчання і виховання з метою визначення напрямків діяльності.
    • Обговорення актуальних питань навчання і виховання, пошук ефективних форм ведення уроків.
    • Вивчення досвіду колег інших шкіл в ході відвідування відкритих уроків, співпраці у семінарах, творчих групах. Впровадження його в практику роботи.
    • Систематичне проведення відкритих уроків, виховних заходів з обов’язковим самоаналізом та аналізом.
    • Обговорення та аналіз результатів конкурсів.
    • Участь вчителів у місячниках, декадах передового педагогічного досвіду.
    • Підтримка творчих зв’язків з методичними об’єднаннями вчителів шкіл міста.
    • Участь у різних педагогічних конкурсах.
    • Ознайомлення з новинками психолого-педагогічної та методичної літератури, фаховими періодичними виданнями.                                                                                

    У 2013-2014   навчальному році МО учителів історії,  правознавства та іноземної мови продовжували працювати над науково-методичними темами (проблеми):

    Які у повній мірі підпорядковані та спрямовані на розв’язання проблемної теми ШМО «Мотивація життєтворчих компетенцій особистості в розвивальному педагогічному просторі школи» та ЄНМТ школи: «Формування в учнів мотивації до навчальної діяльності та саморозвитку через особистісно-орієнтовне навчання»,  та проблемною темою міського управління освіти: «Формування в учнів та дітей дошкільного віку мотивації до навчальної діяльності та саморозвитку в контексті компетентнісного підходу до навчально-виховного процесу».

    Під час роботи над ЄНМТ учителями створені умови для формування позитивної мотивації до навчальної діяльності учнів та компетентно-розвиненої особистості учня, здійснення власного педагогічного моніторингу та аналізу педагогічної діяльності кожним вчителем, ефективна організація методичного супроводу педагогів, підвищення рівня методичної підготовки вчителя, системне вивчення й аналіз навчальних планів, програм, підручників, посібників, інструктивних матеріалів, методичних рекомендацій щодо змісту, форм і методів проведення уроку, проведення заходів, спрямованих на вдосконалення навчально-виховного процесу, підвищення загальноосвітнього рівня школярів, їхньої вихованості, розвитку, впровадження ефективних  форм,  методів,  технологій для навчання, визначення, дослідження та аналіз напрацьованого практичного досвіду, виховання та розвитку учнів з різними  навчальними можливостями: здібних, обдарованих, талановитих, дітей із затримкою психічного розвитку, розумово відсталих дітей, створення умов  для формування емоційно-вольової сфери дітей класів корекції. Забезпечено системне вивчення й аналіз навчальних планів, програм, підручників, посібників, інструктивних матеріалів, методичних рекомендацій щодо змісту, форм і методів проведення уроку. На засіданнях шкільного методичного об'єднання вчителів іноземної мови, історії та правознавства у 2013 – 2014 рр. розглядалися нормативно – правові документи щодо організації навчально – виховного процесу в закладах освіти, актуальні проблеми методики викладання шкільних дисциплін, інформація стосовно проведення навчальних, позакласних занять, велися огляд та обговорення педагогічної літератури, книг, періодичних видань. Обговорено типову інструкцію з діловодства у загальноосвітніх навчальних закладах наказ МОН від 28.07. 2013 року № 1239 (Протокол від 03.09.2013 №1). Опрацьоване типове положення  про атестацію педагогічних працівників затвердж. наказом Міністерства освіти і науки України від 08.08.2013 р. № 1135), (Протокол від 01.10.2013 №3). З 1 вересня в основній школі розпочинається поступове впровадження нового Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти й нових навчальних програм. Державний стандарт ґрунтується на засадах особистісно зорієнтованого, компетентнісного і діяльнісного підходів. Про поступове впровадження нового Державного стандарту розглядалось на засіданні ШМО (Протокол від 03.09.2013 №1).

                       

     

    Засідання ШМО проводилися згідно плану На засіданнях шкільного методичного об'єднання вчителів учителів історії,  правознавства та іноземної мови у  2013 – 2014 н. р. розглядалися питання:

    1. Моніторинг результатів роботи ШМО в 2012-2013 н.р.
    2. Обговорення плану роботи МО  на 2013-2014 н. р.
    3. Опрацювання нормативних документів щодо викладання історії, правознавства, іноземної мови.
    4. Про навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів на 2012-2013 н.р.
    5. Обговорення типову інструкцію з діловодства у загальноосвітніх навчальних закладах наказ МОН від 28.07. 2013 року № 1239
    6. Орієнтовні вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти наказ МОНвід21.08.2013р.                                                                         № 1222
    7. Розвиток критичного мислення на уроках історії та іноземної мови.
    8. Підготовка вчителів ШМО до засідання педагогічної ради «Організація роботи з батьками. Відповідальність батьків за виховання та збереження здоров'я дітей.»

      Традиційно в організації методичної роботи ШМО стало проведення нетрадиційних форм та методів роботи з педагогами. Так, в листопаді 2013 року, згідно річного плану роботи ШМО та з  метою з'ясування методичних умов ефективного розвитку критичного мислення учнів у процесі навчання історії, правознавства, іноземної мови. в сучасній школі., було проведено семінар-практикум з теми: «Розвиток критичного мислення». Учителів ознайомили з сучасною освітньою технологією, розробленою американськими спеціалістами з педагогіки на основі узагальнення досвіду світової педагогіки та психології і виходячи із актуальних потреб системи освіти. Критичне мислення – складний процес творчого переосмислення понять та інформації. Це активний процес пізнання, який відбувається одночасно на декількох рівнях. Адже знання, що їх засвоює критично мисляча людина, постійно диференціюються  й систематизуються з точки зору ступеня їх істинності, вірогідності, достовірності. Технологія розвитку критичного мислення пропонує набір конкретних методичних прийомів, які потрібні для використання на різних рівнях освіти (від дитячого садочка до ВНЗ), в різних предметних галузях, видах та формах роботи. Технологія розрахована не на запам’ятовування, а осмислений творчий процес пізнання світу, на постановку проблеми та її розв’язання. Суть технології: ненав’язливість, відсутність категоричності та авторитарності з боку вчителя, надання учневі можливості пізнати себе у процесі отримання знань.   ( Протокол від 19.11.2013№4).

                У період між засіданнями обговорювалися і вивчалися й впроваджувалися в практику досягнення психолого – педагогічної науки, перспективного педагогічного досвіду, проводилися методичні тижні. Педагоги вивчали якість знань, умінь і навичок учнів, рівень їх вихованості. В поточному навчальному році  проявлялася активна робота вчителя Сущенко В.М., яка атестувалась і претендувала  на присвоєння  педагогічного звання. За результатами атестації Сущенко В.М. підтверджено категорію СВК і присвоєно педагогічне звання старший учитель.

    Проводилась  робота з молодими спеціалістами (наставництво). За молодими спеціалістами Мітюн Дар’ю  Володимирівною та Салаховою Іриною Валеріївною закріплено наставників Бондажевського П.М. та Воробйову О. Д., які надавали методичну допомогу молодим спеціалістам в плануванні навчально-виховного процесу, практичні рекомендації наставників щодо вдосконалення методики викладання предметів, взаємовідвідування уроків наставників та молодих спеціалістів. В наданні методичної допомоги молодим спеціалістам в плануванні та проведенні педагогічних читань, круглих столів, конкурсів знавців історії і культури Великої Британії, вікторин, театралізованих дійств. Залучення молодих спеціалістів до участі у декаді педагогічної майстерності вчителів ШМО та передбачено творчі звіти молодих спеціалістів.

    Учителі іноземної мови, історії та правознавства залучали учнів школи у 2013-2014 навчальному році до участі у предметних олімпіадах, Всеукраїнських інтелектуальних конкурсах. У ІІ міському етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін призових місць вихованці  не отримали. У міському етапі захисту робіт членів МАН ІІ місце посів учень 11-Б кл. Сущенко Матвій з темою «Волинська трагедія» (учитель Бондажевський П.М.) та ІІІ місце посіла учениця 10 класу Маланчак Анастасія з темою  «Виборча система України» (учитель Бондажевський П.М.). У 2013-2014 н.р. Вихованці гуртка «правознавець» приймала активну участь у ІІ міському турнірі юних істориків і посіли друге командне місце і нагороджені дипломом.(Бондажевський П.М.) Учитель історії та правознавства Бондажевський П.М., провів у І семестрі 2013 – 2014 рр. відкриті уроки з теми «Конституція – основний закон України» 9-А клас та у 10 класі з теми: «Поняття і загальна характеристика права». Урок памяті про Чорнобильську катастрофу для учнів 7-11 класів. Під час атестації Сущенко В.М. був проведений  відкритий урок із запрошеними із НМЦ методистом, керівником ММО вчителів історії та правознавства та колегами з школи   у 10 класі з всесвітньої історії  «Прихід до влади  в Італії  Б. Муссоліні.  Фашизація Італії., створення корпоративної системи.  Політичний портрет  Б.Муссоліні».

    Здійснені організаційно-методичні заходи щодо  підготовки ВЕБ-сайту ШМО, методичних, навчально-методичних  блогів вчителів-предметників, участі  педагогічних працівників у міському огляді-конкурсі «Кращі ВЕБ-ресурси ЗНЗ». Нагороджено грамотою у номінації «Методичні блоги/сайти»  керівника шкільного методичного об’єднання  вчителів історії і правознавства Бондажевського П.М. Перед ШМО ставилось завдання формування та розвиток ІКТ-компетентності педагогічних працівників та учнів у 2013-2014 н.р.:

     

    1. Підвищити рівень ІКТ-компетентності вчителів шляхом:
    • дистанційної освіти;
    • оволодіння сервісами ВЕБ 2.0;
    • розвитку віртуальних спільнот вчителів ЕЗОШ №4.
    1. Забезпечити взаємодію учасників НВП шляхом розвитку віртуальних спільнот вчителів ЕЗОШ №4, поповненню шкільного сайту, розвитку віртуальних спільнот учителів та учнів.
    2. Забезпечити формування та розвиток навичок створення вчителями електронного контенту (дидактичного та методичного супроводу уроку) шляхом самоосвіти.

    4. Забезпечити впровадження у варіативній складовій та навчальних планах курсів за вибором з ІКТ: «ІНФОмандри», «Користувач ПК», «Шукачі скарбів».

    1.  

    За результатами контрольних робіт з ІКТ учителі Бондажевський П.М., Сущенко В.М.,  Салахова І. В. показали високий рівень досягнень, Нізяєва І. В.- достатній.

    Створено умови для активної участі педагогів школи у професійних конкурсах різних рівнів і типів. Так, учитель історії Сущенко В.М. взяла участь у конкурсі проектів «Доля людини» з всесвітньої історії, у конкурсі проектів Інтел «Вчитель-новатор». Учителі Бондажевський П.М. і Сущенко В.М. в конкурсі розробки електронного уроку «Нові стандарти. нові технології навчання».

    У своїй роботі вчителі МО впроваджують інноваційні технології, поєднують групові та індивідуальні форми роботи. Удосконалення професійної майстерності вчителя є одночасно й серйозним поштовхом до самоосвіти, умовою його успішної, творчої праці.

    Всі види методичної роботи спрямовано на висвітлення інтересів учителів, професійних навичок, педагогічних надбань, показують єдність знань, методичних умінь, особистих рис, мовної культури, педагогічної техніки, такту.

    Колектив вчителів іноземної мови, історії та правознавства – творчий колектив, в якому працюють обдаровані учителі, які мають високу науково-теоретичну і методичну підготовку, досконало володіють сучасними формами і методами розвиваючого навчання. Свою діяльність вони спрямовують на вдосконалення та систематичне впровадження інноваційних форм навчально-виховної роботи з учнями.

    Кожний педагог постійно вдосконалює свою педагогічну майстерність. Замислюються над тим, як зробити дітей активними учасниками навчально-виховного процесу, навчити їх думати, проникати в суть явищ. Кожного хвилює питання, як зробити навчання цікавим.

    Учитель історії та правознавства Бондажевський Петро Михайлович постійно вдосконалює свою педагогічну майстерність. Особливо багато уваги вчитель приділяє посиленню ролі самостійної практичної і розумової пізнавальної діяльності, розвитку навичок самоконтролю в процесі цілеспрямованого пошуку знань. На уроках застосовує ігрові ситуації, завдання на кмітливість, здогадку тощо. Учитель проводить відповідна роботу по виявленню здібної, талановитої молоді та залученню її до участі в різноманітних інтелектуальних змаганнях, Всеукраїнських олімпіадах, турнірах, конкурсах-захисту науково-дослідницьких робіт, краєзнавчих конференціях де її учні показують хороші результати.

    Учитель Воробйова Олена Дмитрівна - творчий педагог, вчитель, який має необхідну наукову підготовку, постійно вдосконалює свій професійний рівень та використовують новітні методики. Замислюється над тим, як зробити дітей активними учасниками навчально-виховного процесу, навчити їх думати, проникати в суть явищ. Її хвилює питання, як зробити навчання цікавим

    Вчитель історії Єфімова Людмила Миколаївни - талановитий, творчий вчитель, працює з відкритим серцем. Уроки цього вчителя містить обов’язкові компоненти навчання дітей з урахуванням їхніх індивідуальних можливостей, робота в группах, в парах, індивідуальний підхід, виховання поведінки. Це уроки сучасні, розумні, цікаві, захопливі і радісні.

    Вчитель історії Сущенко Вікторія Миколаївна в 2012-2013 н.р. продовжувала опановувати і впроваджувати сучасні технології навчання, інтерактивні методи. У своїй роботі  застосовує інноваційні форми роботи. Навчальний матеріал,  намагається подати в  такій формі, щоб викликати у школярів емоційний відгук, зачіпати  їхнє самолюбство, тобто бути достатньо складним, таким, що активізує пізнавальні,  психічні процеси, гарно ілюстрованим.

    Вчитель іноземної мови Нізяєва Інна Володимирівна опановує і впроваджує сучасні технології навчання, інтерактивні методи роботи  застосовувала для учнів нетрадиційні уроки для зацікавлення учнів предметом. Вона заохочує учнів застосовувати навички, такі форми і методи, які б збуджували творчість учнів, створювали атмосферу розкутості, емоційного піднесення, залучали позашкільні інтереси і захоплення дітей до навчального процесу.

    Вчителі іноземної мови, молоді спеціалісти, Мітюн Дар’я Володимирівна і Салахова Ірина Валеріївна намагаються зробити уроки цікавими, пізнавальними, такими, щоб  розкрити творчий потенціал особистості що дає змогу постійно підтримувати високий тонуc дитячої уваги.

    В роботі вчителів ШМО потребують удосконалення:

    •  активніше впроваджувати в роботу елементи передового педагогічного досвіду та досягнення вчителів-новаторів;
    • активніше застосовувати  інформаційні технології у навчанні;
    • проявляти організованність в веденні звітної документації та  своєчасна підготовка аналітичних даних про проведену роботу;
    • недостатня робота вчителів над підвищенням свого рівня ІКТ-компетентності, створенні блогів вчителів-предметників.

            Потрібно звернути увагу на загальноосвітні питання.  Над активізацією цього напрямку роботи будемо працювати у 2014-15 навчальному році.

    «Учитель повинен усе життя працювати над самовдосконаленням», - писав В.Сухомлинський. Відомо, що лише творчий учитель може сформувати творчу особистість. Тому головним завданням методичного об’єднання   є розвиток у кожного вчителя того індивідуального стилю, який характеризує його професійну майстерність.

     

     

    Керівник ШМО:           П. М. Бондажевський.

          Секретар:                      І.В. Нізяєва.

    Категорія: Аналіз роботи ШМО | Додав: peter (06.19.2014)
    Переглядів: 2639 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    Ім`я *:
    Email *:
    Код *: